28. 9. 2024 budou prodejny zavřené!
Tarmac SL8 je jednoduše nejrychlejší – svou promyšlenou aerodynamikou, hmotností a zážitkem z jízdy předčí i nejvyšší očekávání. Za posledních dvacet let a osm generací tohoto modelu byl Tarmac SL8 vychytán do toho nejtitěrnějšího detailu, tak aby z něj nebyl pouze nejrychlejší člen řady Tarmac, ale jednoduše nejrychlejší závodní kolo na světě.
Aerodynamické a lehké kolo na výhru nestačí – záleží na rychlosti, a rychlost závisí na nekompromisní kombinaci aerodynamiky, nízké hmotnosti, tuhosti a pružnosti rámu. Na základě dat ze závodů výzkumný tým Ride Science došel při simulacích k závěru, že Tarmac SL8 je opravdu nejrychlejším kolem historie – o 16,6 sekundy na 40 km časovce, o 128 sekund na trase Milán – San Remo a o 20 sekund v legendárním stoupání na Tourmalet.
AERO VE VŠEM
Aero prvky jsou všude, kde na nich záleží – jde nám o funkci, ne jenom o efekt. Tarmac se proto stal nejaerodynamičtějším silničním kolem SPECIALIZED vůbec. V souboji s odporem vzduchu předčí dokonce i Venge.
Tarmac má proti vzduchu úplně novou zbraň: design hlavové trubky s přezdívkou Speed Sniffer. Sloupek vidlice, který udává šířku a tvar hlavové trubky, byl posunut dozadu, a díky tomu bylo možné konstrukci směrem dopředu zešpičatět, aby mnohem lépe řezala vzduch.
Tarmac SL8 má v rámci nových pravidel UCI nejužší a nejaerodynamičtější sedlovku, která výrazně snižuje odpor vzduchu kolem nohou.
MINIMÁLNÍ HMOTNOST, MAXIMÁLNÍ AERODYNAMIKA
Tarmac SL8 se inspiroval modelem Aethos. Splňuje veškerá minima UCI, a přitom nabízí nekompromisní aerodynamiku. Má neuvěřitelně lehký rám o hmotnosti 685 gramů – o 15 % lehčí než Tarmac SL7 a lehčí než jakékoliv jiné kolo na World Tour*.
Po vzoru modelu Aethos byla odlehčena spodní a sedlová trubka i zadní stavba. Geometrie rámu nese váhu jezdce tak efektivně, že by na něm další vrstvy karbonu byly zbytečné. *Pokud tedy nepočítáme památnou etapu na Tour, kde Kasper Asgreen závodil na rámu SPECIALIZED Aethos o hmotnosti 585 gramů.
PEKELNĚ RYCHLÝ A NEBESKY POHODLNÝ
Tarmac SL8 oproti předchozímu modelu SL7 zesílil v poměru tuhosti ku hmotnosti o neskutečných 33 %. Jeho legendární živá a poslušná agresivní geometrie, na kterou nedají dopustit nejlepší cyklisté a cyklistky světa, byla posunuta na úplně novou úroveň.
Tarmac SL8 má tužší pedály, přesnější řídítka a pružnější posed, který ho povýší na nový etalon pohodlí ve světě závodní cyklistiky. Díky konstrukci Rider-First Engineering si všichni jezdci a jezdkyně bez rozdílu mohou dopřát ten nejlepší požitek z jízdy. Tarmac SL8 je v sedle pružnější o 6 % a hravě s ním zvládnete i rozbité silnice. Přináší pohodlí, které u špičkových závodních kol jen tak nenajdete. Zbytek geometrie i průchodnost rámu pro pláště až 32 mm byl navržen po vzoru osvědčeného SL7, tak aby se kolo mohlo podle potřeby obout i do objemnějších plášťů.
BOŘÍME HRANICE MEZI GENDERY
Rozdíly v genderu jsou v cyklistice ošemetnější, než se může zdát. Každé tělo je přece stavěné jinak – někteří cyklisté mohou mít konstituci jako cyklistky a opačně. Většina výrobců dělí kola na pánská a dámská, ale SPECIALIZED považuje takové rozdělování za bezpředmětné a zastaralé. Tarmac SL8 je navržený tak, aby si ho naplno užil úplně kdokoliv.
S-Works Tarmac SL8 je osazený jen těmi nejlepšími komponenty, tak jak se na nejrychlejší rám na světě sluší a patří. V pelotonu se blýskne kompletní sadou Shimano Dura-Ace 9200 Di2 s wattmetrem integrovaným v obou klikách a zapletenými koly Roval Rapide CLX II s přípravou na bezdušové pláště. Všechny modely S-Works Tarmac SL8 dodáváme s kokpitem Roval Rapide, který ti díky své minimální hmotnosti umožní bojovat o přední příčky.
Specifikace:
Materiál Silniční kola | karbonový rám |
Pohlaví | pánské (unisex) |
Značka | SPECIALIZED |
Barva hlavní | červená |
To nejlepší, co můžete mít. Vybavení, na kterém jezdí vrcholoví jezdci. Maximální spolehlivost, funkčnost a nízká váha. S náležitou péčí vyniknou všechny jeho přednosti, a vám tak nebude stát nic v cestě. Nejlepší parťák všech vašich ambicí a sportovních výzev.
Nižší hmotnost, vyšší pevnost, lepší tlumení nárazů. Všechny tyto přívlastky s sebou nese karbonový rám. Kolo bude lehčí a jízda na něm pohodlnější. Pokud váháte, zda zůstat u hliníku, nebo se vydat novou cestou, karbon je určitě volba číslo jedna!
Všechny komponenty
Rám
Materiál rámu
Karbon
Rám
S-Works Tarmac SL8 FACT 12r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Váha
6,62
Geometrie
Unisex
Odpružení
Typ vidlice
Pevná
Vidlice
S-Works FACT 12r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
Brzdy
Typ brzd
Hydraulické kotoučové
Brzdy
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Brzdové páky
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Přední brzda
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Zadní brzda
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Brzdové kotouče
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Kola
Velikost kol
700C
Přední náboj
Roval AFD hub
Náboje
Roval AFD hub
Zadní náboj
Roval AFD hub
Výplet
DT Swiss Aerolite spokes
Pláště
S-Works Turbo Rapidair 2BR, 700x26mm
Kola
Roval Rapide CLX II, Tubeless, 21mm internal width carbon rim, 60mm depth, Win Tunnel Engineered, Roval AFD hub, 24h, DT Swiss Aerolite spokes
Pohon
Řazení
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Přehazovačka
Shimano Dura-Ace R9250, 12-speed
Přesmykač
Shimano Dura-Ace R9250, braze-on
Kliky
Shimano Dura-Ace R9200, HollowTech II, 12-speed with 4iiii Precision 3+ Pro dual-sided powermeter
Kazeta
Shimano Dura-Ace, 12-speed, 11-30t
Řetěz
Shimano Dura-Ace, 12-speed
Převodníky
52/36T
Převody
Shimano Dura-Ace, 12-speed, 11-30t
Ostatní komponenty
Gripy
Supacaz Super Sticky Kush
Řídítka
Roval Rapide Cockpit, Integrated Bar/Stem
Hlavové složení
Integrated
Sedlo
Body Geometry S-Works Power with Mirror, carbon fiber rails, carbon fiber base
Sedlovka
S-Works Tarmac SL8 Carbon seat post, FACT Carbon, 15mm offset
Představec
Roval Rapide Cockpit, Integrated Bar/Stem